Friday, November 23, 2012

Pendek Kata vs Panjang Kata

Huarghhhh! Lama bena x update. Terpaksa la update version 'dipendekkan cerita' mcm ni eh? Adoi....Camnela nak update kalo jiwa raga tak tenteram :(. Mcm2 dugaan since ada org dalam perut ni. Sedih rasanya bila jauh dengan husband. Nak plak awak tu mengandung kan! Mlm2 takkan nak pelok osmet lak. Seb bek ada bolster, tu pon bolster tak menepati piawaian SIRIM sbb size bolster tu kecit dari size sebenar husband...kuikuikui...

After confirm conceived aritu, mmg aku giler excited mengayakan dokter je. Keje aku menye'can' tiap2 bulan. Saje suke sbb scan kat Sibu murah as kwn aku kate kat Bangi/Kajang mahai..pdhal aku x recce pon harga scan. Last aku scan kat Sibu masa 18 weeks n doc kate chances lelaki. But still not confirmed yet. 18 weeks tu adalah scan kali ke 6 yer :).

So far Alhamdulillah aku tade morning sickness even aku g keje naik perahu. Selera makan aku? Jgn ckpla kan. Masa bulan puasa berat aku turun. X byk pon, tp istilahnya 'turun' la kan. Then after raya berat aku naik 400g JE walaupun aku makan macam gegasi hokey! Disebabkan ketidakpercayaan itu mengaburi mata dan hati, aku dgn bangganya belasah makan lagi melebihi level gegasi. Osmet aku yg tak mengandung pon x kurang hebat gak makan. Masak nasik 2 pot, dia sepot, aku sepot...kekeke..Dan hasilnya amat memberangsangkan. Berat aku naik 4.5kg dalam masa sebulan yer! At last, menda yg aku salu dengar dari orang akhirnya aku kene face iaitu minum air gula!!!

Pagi tu aku g hosp amek darah n minum air gula. Hmm...not bad. Teguk skali jela. Tade rasa pon sgt. Kalo korg pi sip mcm sip Starbucks Coffee, mmg bengongla kan. Since dah dgr dr org menda tu tak sedap, tade kejadahnya aku nak rasa2..2 jam kendian aku dtg blk amek darah lg. Aku ni penakut jarum n darah sbnrnya. Tp Alhamdulillah takut2 aku pon aku still kuat nak face sbbnya TERPAKSA ;p.

No comments:

Post a Comment