Tuesday, December 4, 2012

28 weeks

Today fes time nak check up kat sini. Aku dah search kat internet klinik terdekat. Dengan konfidennya aku ke Klinik Kesihatan Kajang. Nasib baik nak carik klinik ni tak susah after tanya member aku yang permanent resident Kajang sejak lahir. Aku terus la ke kaunter then explain yang aku transfer dari Kanowit. Bila misi tu tengok address, dia kata aku patutnya ke Klinik Desa Sg Sekamat. Maybe sebab aku fes time, so dia kata aku leh wat kat sini dengan istilah 'tumpang'. Katanya if jadi apa2 kat aku nanti, dorang tak bertanggungjawab cos klinik tu tak cover area umah aku. Cam insurance lak main cover2. Mane la aku tau kat sini ada 2 jenis klinik kan...

Cam biasa fes skali kene measure berat. Kalo kat Kanowit misi yang bacakan. Tapi tadi aku kene baca sendiri! Macam dungu lak jadinya aku tadi misi buat. Hampeh tul! Gaya mmg pemalas bebena misi tu. Or aku je yang taktau misi2 kat sini memang wat keje camtu?? Sonang mak eh kojo korang. Satu lagi aku perasan bila kita pandang ke depan ngan pandang ke bawah, berat kita lain. Bila pandang bawah berat kita tinggi sikit (even tak banyak, tapi tinggi la gak kan) sebab kalo berat naik kene minum air gula. Tapi aku memang kene repeat as previous doc suggest gitu. Aku heran ke? Hahahaha....Pasni leh wat entry 'hobi saya minum air gula'...kuikuikui
 
Dah abes cite berat, gi cek air kencing n darah lak. Pastu ke bilik 10 untuk jumpa doc. Lama lak doc kat sini scan tadi. Today aku 27 weeks 6 days. So, esok aku genap 28 weeks :). Baby berat 1.085kg hokay! Doc kata sume normal. Bacaan air ketuban 12. Tinggi rahim 30cm. Ekceli doc kat Kanowit dah suh aku control makan sebab takut nanti baby besar. Yela, kalo besar aku gak yang seksa nak meneran nanti. Doc suh aku gi kaunter untuk set date MOGTT a.k.a. minum air gula. Misi lak suh aku gi Klinik Desa tu terus. Ok fine!
 
Kuar dari klinik kesihatan tu, aku ke Metropoint isi perut. Dari pagi aku tak isi perut aku ni sebab takut kene wat MOGTT. Milk Tea Cool Blog and tapau Subway today's special. Tu jek lunch aku arini. Klinik desa tu ekcelinya dekat je ngan umah aku. Aku tanya2 gak orang mana klinik. Last skali aku tanya sorang kakak tu and kebetulan aku usap perut aku. Pastu dia kata 'mengandung ke? Klinik tu kat BW tu haaa...(BW tu adalah used car nyer company). Skali aku salah masok simpang daaaa...Tanya2 orang rupenyer ada lorong in between used car tu and bengkel kete. Masa aku nak masok lorong tu, ada sorang pempuan drive Wira dengan mulut terkumat kamit. Aku macam perasan mulut dia cakap,'Mane boleh masuk lorong ni!'. Weh pempuan, kalo aku tau la lorong tu sempit, aku tadela dungu sangat nak masok jugakkan! Ni aku fes time datang. Mane aku tau!

Aku masok la sampai hujung. Allahuakbar, jalan tu memang sempit. Nak kuar balik kene mengundur je. So, aku undur and park tepi jalan cam orang lain park. Aku macam tak percaya yang klinik desa ni camni rupenyer. Sebuah umah jadi klinik??? Huhuhuhu....Seriously macam aku gi klinik kat ulu2 nun haaaaa....Watever la. Aku terus masuk, explain bagai, and dapat appointment date MOGTT. Tapinya dorang tak handle test tu, aku kene gi Klinik Kesihatan Sg Chua lak nanti. Misi siap lukis map camne nak gi situ. Neway, misi situ sangat membantu. Tak macam misi kat Klinik Kesihatan Kajang tu. Cam la bes ngat gi klinik tu ;p

No comments:

Post a Comment