Sunday, December 16, 2012

Summary Cerita Satu Minggu

Balik Kampung

Last Friday balik Alor Star sampai ari Selasa. Masa kat sana makan memang heaven la. Jumaat malam tu travel sempat lagi singgah makan durian kat R&R Sungai Perak. Dapnyerrrrrr ;). Rasanya sampai kampung dalam kul 1.30am cos Mr. Love ada benti tido. Aku teros tido la cos memang dah tak larat pastu sakit pinggang ni Tuhan je yang tau.
Cuaca kat sana memang panas berdenyut. Aku ni dahlah pantang berpeluh, memang susah nak sejuk balik unless aku tak buat keje apa2. Takkan lah aku nak duduk je tak buat keje kan. Tak syok la plak. Tido malam pon berpeluh2 aku dibuatnya. Memang sangat tak tahan dengan cuaca sana :(.
Panas2 pun sempat gak aku shopping sikit. Boring lak dok umah kan. Aku jalan ngan SIL aku. Dia jela tukang teman aku cos aku bukan tau jalan. Oh ya! Before bertolak ke Alor Star on Friday tu, aku nyer breast pump dah sampai tapi tak sempat bukak cos dah terkocoh2 nak pack up barang2 kan. Aku beli manual je after buat beberapa judgment. Ekceli wish list aku nak Medela FS la (kononnya ;p) cos memang style la kalo tengok gambo kat bawah ni. Mr. Love pon dah agreed dah memula and aku willing to spend. Pastu suara mana tah datang kata takyahla beli cos taktau lagi susu ada ke tidak. Kang beli mahal2, sesaje buat pameran kang. Tapi aku hope susu ada la. Kalo based on mak aku, mak aku susukan 4 orang adik badik aku sampai 2 taun. Sebab tu agaknya kitorg nak demam pon macam hari raya-setaun skali..Alhamdulillah. Abang aku sorang je yang mak bagi air kosong as masa dia lahir tu mak kata dia keje. So tak dapat bagi abang aku susu. 
Pastu nape aku pilih breast pump manual Avent design baru ni sebab aku baca testimoni orang kate yang ni bagus dari design lama. So, apa kata aku try dulu yang ni. If tak bes and production susu bagus, aku beli la as per wish list tu kan...(ayat nak sedapkan ati).


Aku dengan SIL aku gi Pacific. Beli baju n suar pendek, mittens & booties n barut zip zap tu selai. Saje gatal nak bagi ada je.

Manjaku, Wangsa Maju

Sampai termimpi2 nak beli cover mattress playpen ni. Teringat masa gi Manjaku aritu sebab cam perasan ada warna biru plain yang memang aku carik tuh sebab carik kat tempat lain macam susah je nak jumpa yang plain. Seb baik ada lagi. So tak sia2 la travel dari Kajang ke Wangsa Maju :). Cer teke nape aku carik warna biru? Haha...sebabbbbbb.....sebenarnya masa Sale Pureen aritu Mr. Love dengan laju amek set bantal (1 pillow, 2 bolster) yang backgroundnya biru :). Kang kalo aku beli warna lain, bukan takat baby je pening, aku pun buleh pening skali.
Disposable panties tu saje beli lagi. Takut tak cukup.
Sogo (taktau round yang ke berapa dah)
Hooded blanket, socks, hats, barut, romper n 1 pair baju
 Yeah, rembatan lagi di Sogo yer. Sangat heaven! Tujuan utama nak carik hat JE utk match ngan mittens & booties yang dah ada. Silap gak masa beli booties & mittens dulu x carik yang ada jual skali ngan hat. Kalo tak dah senang keje aku..huh! Tapi takpelah, tade la nyesal sangat cos most matching hat udah jumpain :). Aku pun cuti, so terisi gak masa lapang aku..hehe. Barut tu aku beli 10 helai je kat Anakku. Pastu ingat nak order on9 untuk additional.
 
OneBabyWorld lagikkk

Hooded blanket, kain muslin, zap on swaddle
 Ikan Siakap Kap Kun Kap Ngap Ngap Ngap

Fes time aku beli ikan siakap ni...tapi nak masak taktau. Yang paling aku malas kene kikis sisik dia la plak...adoyaiii...ni yang nak suh Mr. Love buat ni. Aku ni dah la tak bape rajin masak. So, ikan ni masih dalam freezer yer ;p
 
Tilam Kekabu

Aku ada survey some blogs yang jual set tilam kekabu ni. Some of the blogs are:
LittleDje - Aku tak tanya pon whether boleh custom made ke tidak as tengok page dia macam dia jual ready stock je.
LittleDiva - Owner page ni memang dah siap2 bagitau dia tak amik order dah. Just jual ready stock je.
LilJuniorBabyBooth - Aku order kat sini. Pilihan fabrik banyak. Rambang mata dibuatnya.
wanisashop.wanisa - Order dah ditutup sampai bulan April 2013. Order buka semula bulan Mei 2013...huhuhahahihi
BantalKekabuVentures - Tak banyak pilihan fabrik :(
Mula2 minat design kain ni. Tapi dah abes la plak :(
 
At last aku pilih design kain ni

Aku request tilam tu macam ni

No comments:

Post a Comment